ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تحولات اوکراین| آمریکا چین را به حمایت از روسیه متهم کرد ایالات متحده آمریکا

تحولات اوکراین| آمریکا چین را به حمایت از روسیه متهم کرد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - گوشزد سفارت چین درباره سیاست ریاکارانه واشنگتن در قبال بحران اوکراین، دورنمای مبهم امکان پیوستن سریع کی‌یف به ناتو، حجم بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین و تلاش بروکسل برای ادامه درگیری نظامی با روسیه، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جولیان اسمیت، نماینده دائم آمریکا در ناتو، مدعی شده که چین در درگیری اوکراین جانب روسیه را گرفته است، هرچند تلاش می‌کند خود را به‌عنوان یک کشور بی‌طرف معرفی کند.
وی در یک نشست خبری گفت: «متاسفانه مقامات پکن با فشار آوردن به کفه ترازو، تصمیم به حمایت از روسیه در درگیری اوکراین گرفته‌اند.»
اسمیت همچنین ادعا کرد که پکن کالاهای مختلف با کاربرد دوگانه را که می‌توان در اهداف نظامی به‌کار برد، در اختیار مسکو قرار می‌دهد اما هیچ نمونه یا مدرک مشخصی برای این ادعا ارائه نکرد.
در اواخر ماه مه وزیر دفاع انگلیس نیز مدعی شده بود که این کشور «مدارکی» در اختیار دارد که نشان‌دهنده همکاری میان روسیه و چین در زمینه تسلیحات برای استفاده در اوکراین است، البته جزئیاتی در این باره ارائه نکرد. 
پیشتر، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، اعلام کرده بود که چین، برزیل و سایر کشورهای جنوب جهانی قصد دارند یک پلتفرم باز به نام «دوستان صلح» ایجاد کنند که هدف آن کمک به حل‌وفصل درگیری اوکراین است.
مقامات مسکو معتقدند، چین کشوری است که در حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین منافع روسیه را نادیده نخواهد گرفت. در این رابطه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، چند روز قبل یادآور شد که ابتکار صلح چین در بحران اوکراین واقع‌بینانه‌ترین طرح است، زیرا بر ریشه‌های این بحران تأکید داشته و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.
در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به نهصد و شصت و هفتمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:
******
سفارت چین آمریکا را به دورویی در مسائل پیرامون اوکراین متهم کرد
سفارت چین در واشنگتن بامداد امروز اعلام کرد که «آمریکا که خود به کی‌یف تسلیحات نظامی ارسال می‌کند، زمانی که چین را به تلاش برای تغییر کفه ترازو در درگیری اوکراین متهم می‌سازد، دقیقا به ریاکاری متوسل می‌شود.»
لیو پنگ‌یوی، سخنگوی سفارت چین در این باره گفت: «ایالات متحده اتهامات نادرستی را علیه روابط تجاری عادی چین با روسیه مطرح می‌کند، در حالی که خود به ارائه کمک‌های نظامی بی‌سابقه به اوکراین ادامه می‌دهد. این یک استاندارد دوگانه و اقدامی بسیار ریاکارانه و غیرمسئولانه است.»
وی در واکنش به اظهارات جولیان اسمیت مبنی بر اینکه چین «با فشار آوردن به کفه ترازو در درگیری اوکراین» به نفع روسیه اقدام کرده، این اتهام‌زنی را محکوم کرد.
سخنگوی سفارت همچنین تأکید کرد که چین در صادرات نظامی خود همواره با احتیاط و مسئولانه عمل می‌کند و صادرات کالاهای با کاربرد دوگانه، از جمله پهپادهای غیرنظامی، را به‌طور دقیق کنترل می‌کند.
لیو پنگ‌یوی افزود که با وجود تعهد چین به پیشبرد مذاکرات صلح، این کشور از پذیرش نقش «قربانی» برای پرداخت تاوان اقدامات دیگران خودداری می‌کند. وی در پایان گفت: «ما قاطعانه از حقوق و منافع قانونی کشور خود دفاع خواهیم کرد.»
ناتو اطلاعات مربوط به حضور نظامیان کره شمالی در درگیری اوکراین را تأیید نکرد
مارک روته، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل اعلام کرد که این ائتلاف هیچ اطلاعاتی درباره مشارکت نظامیان کره شمالی در عملیات نظامی در اوکراین در اختیار ندارد. 
وی گفت: «من نمی‌توانم این اطلاعات را تأیید کنم، اما می‌توانم بگویم که این مسئله بسیار نگران‌کننده است. ما به‌شدت همکاری نظامی بین روسیه و کره شمالی را محکوم می‌کنیم.»
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شده بود که کره شمالی عملاً وارد درگیری اوکراین شده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه کره شمالی نیروهای خود را به منطقه درگیری نظامی روسیه و اوکراین اعزام کرده، «شایعه» خواند.
اولویت آمریکا در ارائه کمک‌های نظامی اسرائیل است
لری جانسون، تحلیل‌گر سابق سازمان سیا در واکنش به «طرح پیروزی» ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ابراز عقیده کرد: «برای آمریکا، اوکراین همانند جوجه اردک زشت است، در حالی که اسرائیل محبوب و مورد حمایت است.» 
وی شب گذشته در مصاحبه‌ای گفت:«طرح پیروزی یک توهم است و هیچ واقعیتی در آن وجود ندارد. زلنسکی در تلاش است تا بهانه‌ای برای دخالت آمریکا در درگیری با روسیه پیدا کند، اما روزبه‌روز آشکارتر می‌شود که آمریکا قصد چنین اقدام بی پروایی را ندارد. اوکراین جوجه اردک زشت است، در حالی که اسرائیل محبوب آن‌هاست و در ارائه کمک نظامی در اولویت قرار دارد.»
این کارشناس نظامی آمریکایی تأکید کرد که ایالات متحده و دولت جو بایدن، علی‌رغم اظهاراتشان درباره حمایت کامل از اوکراین، به‌صراحت نشان داده‌اند که در وهله نخست کمک‌های نظامی خود را به اسرائیل ارسال خواهد کند.
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، یک روز قبل اذعان کرد که ذخایر تسلیحات نظامی آمریکا برای کمک همزمان به اوکراین و اسرائیل محدود است. وی توضیح داد که به دلیل حمایت‌های گسترده از اوکراین و اسرائیل، ذخایر داخلی آمریکا به‌موقع تکمیل نشده و این موضوع فشار زیادی بر سیستم وارد کرده است. پنتاگون ناچار شد تقریباً شش ماه ارسال بسته کمکی جدید را به تعویق بیندازد.
ناتو: مرزهای اوکراین باید پیش از پیوستن به ائتلاف تعیین شوند
خبرگزاری "آسوشیتدپرس" به نقل از مقامات آگاه در بروکسل گزارش داد که مرزهای اوکراین باید پیش از پیوستن این کشور به ناتو به‌طور دقیق مشخص شده باشند.دیپلمات‌ها در بروکسل تاکید کردند: «مرزهای اوکراین باید به‌روشنی مشخص شوند تا هیچ‌گونه ابهامی درباره زمان اجرای ماده پنجم (اصل دفاع جمعی ناتو) وجود نداشته باشد.»
این خبرگزاری یادآور شد که موضوع عضویت اوکراین در ناتو مسئله‌ای است که این ائتلاف طی 16 سال گذشته آن را مورد بررسی قرار داده است.
این در حالی است که زلنسکی روز گذشته، جزئیات طرح خود را در پارلمان اوکراین (رادا) ارائه کرد. این طرح شامل پنج بند است که یکی از آن‌ها پیوستن فوری اوکراین به ناتو است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی کرملین، این طرح زلنسکی را «پنداری خیالی» خواند و گفت که این طرح چیزی جز ادامه سیاست‌های دیکته‌ شده توسط ایالات متحده نیست که هدف آن ادامه جنگ تا آخرین اوکراینی است. وی افزود که یک طرح صلح واقعی زمانی شکل خواهد گرفت که مقامات کی‌یف به بی‌ثمر بودن سیاست‌های کنونی خود پی ببرند و درک کنند که باید نگاه خود را به دلایل آغاز درگیری تغییر دهند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز طرح زلنسکی را «مجموعه‌ای از شعارهای بی‌ارتباط» توصیف کرد که ناتو را به سمت درگیری مستقیم با روسیه سوق می‌دهد.
پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، پیش از این اعلام کرده بود که پذیرش احتمالی اوکراین در ناتو آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود. وی همچنین تأکید کرد که مجارستان همیشه مخالف تحریک هرگونه رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو بوده است.
دیپلمات آمریکایی: هنوز فاصله زیادی تا دعوت از اوکراین به ناتو داریم
جولیان اسمیت، نماینده دائم آمریکا در ناتو روز چهارشنبه در یک نشست خبری آنلاین اعتراف کرد که در کوتاه‌مدت دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو انجام نخواهد شد.
وی گفت: «ما در حال حاضر در موقعیتی نیستیم که درباره دعوت از اوکراین در کوتاه‌مدت صحبت کنیم.»
با این حال، اسمیت تأکید کرد که ناتو همچنان به موضع خود مبنی بر اینکه اوکراین در آینده به این ائتلاف خواهد پیوست، پایبند است و افزود که در حال حاضر، کی‌یف باید به این نیت ائتلاف قناعت کند و در مورد زمان‌بندی آن بحثی نداشته باشد.
او همچنین یادآور شد که در نشست وزیران ناتو که در 17 اکتبر برگزار خواهد شد، اعضا درباره ادامه حمایت از کی‌یف و افزایش احتمالی این کمک‌ها تبادل نظر خواهند کرد.
زلنسکی نتوانست شولتس را برای الحاق فوری اوکراین به ناتو متقاعد کند
اولاف شولتس پس از دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در مواضع خود مبنی بر عدم آمادگی برای پذیرش فوری اوکراین در ناتو تغییری ایجاد نکرد. 
اشتفن هبشتریت، سخنگوی دولت آلمان با اعلام این خبر، افزود:«هیچ تغییری در موضع گیری اصولی صدراعظم و جمهوری فدرال در این زمینه ایجاد نشده است.»
در وب‌سایت دولت آلمان نیز پس از دیدار شولتس و زلنسکی تأکید شد که آلمان همچنان به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد. شولتس افزود: «برقراری صلح در اوکراین تنها بر اساس قوانین بین‌المللی امکان‌پذیر است.»
شولتس: آماده مذاکره با پوتین درباره حل‌ بحران اوکراین هستم
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، تأیید کرد که آماده است تا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درباره حل‌وفصل درگیری اوکراین مذاکره کند.
وی در سخنرانی خود در پارلمان آلمان گفت: «در پاسخ به اینکه آیا ما با رئیس‌جمهور روسیه نیز گفتگو خواهیم کرد، پاسخ ما این است: "بله، این‌طور است."»
شولتس در عین حال یادآور شد که برای حل این درگیری، باید اصول مشخصی رعایت شود و هرگونه تصمیم‌گیری باید با مشارکت اوکراین و هماهنگی با شرکای آلمان انجام شود.
بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش 425 میلیون دلار
در بیانیه‌ای رسمی که شب گذشته در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، اعلام شده است که ایالات متحده بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش 425 میلیون دلار ارائه خواهد کرد.
در این بیانیه آمده است: «امروز، چهارشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از اختصاص بسته کمک‌های امنیتی جدید به اوکراین به ارزش 425 میلیون دلار خبر داد که شامل قابلیت‌های اضافی پدافند هوایی، مهمات هوا به زمین، خودروهای زرهی و مهمات حیاتی برای تأمین نیازهای فوری اوکراین است.»
کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن در ماه‌های آینده صدها موشک رهگیر برای سامانه‌های پدافند هوایی، ده‌ها سیستم پدافندی، تجهیزات توپخانه‌ای، صدها خودروی زرهی ترابری و خودروهای جنگی پیاده‌نظام و همچنین سایر مهمات و خودروهای زرهی را به کی‌یف ارسال خواهد کرد.
همچنین روز چهارشنبه بایدن با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، تماس تلفنی برقرار کرد و بر حمایت واشنگتن از کی‌یف تأکید کرد. رهبران دو کشور توافق کردند که برنامه‌ریزی کمک‌ها به اوکراین را با همکاری متحدان بین‌المللی خود تقویت کنند.
وزارت بهداشت روسیه: بیش از 1.3 هزار کودک درجریان جنگ مجروح شده‌اند
یوگنیا کوتوا، معاون وزیر بهداشت روسیه، در نشست گروه کاری دومای دولتی درباره توان‌بخشی شرکت‌کنندگان در درگیریهای نظامی اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس، بیش از یک هزار و 300 کودک مجروح شده‌اند و تمام کودکان نیازمند به‌طور کامل خدمات پزشکی دریافت کرده‌اند.
به گفته وی، پزشکان به‌طور عمده در میان کودکان، با جراحات ناشی از انفجار مین، جراحات شدید ترکیبی و زخم‌های ناشی از گلوله مواجه شده‌اند. در حال حاضر 83 کودک مجروح همچنان در حال گذراندن دوره توان‌بخشی پس از درمان هستند.
امکان حمله به روسیه، موضوع مذاکرات سیرسکی و مقام انگلیسی
الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، اعلام کرد که گفتگوی تلفنی مهمی با دریاسالار تونی راداکین، رئیس ستاد دفاع بریتانیا، داشته است. وی توضیح داد که در این مکالمه، وضعیت جبهه و تحولات در برخی مناطق خاص را با مقامات انگلیسی در میان گذاشته است.
سیرسکی همچنین اشاره کرد که در این گفتگو، امکان حمله به اهداف نظامی در عمق خاک روسیه مورد بحث قرار گرفته است. وی در ادامه گفت: «تأمین تجهیزات و تسلیحات نظامی، آموزش نیروها و ارتقاء بهره‌وری استفاده از تجهیزات پیشرفته از ارکان اصلی همکاری نظامی اوکراین و بریتانیا است.»
دبیرکل ناتو: اوکراین باید به جنگ با روسیه ادامه دهد
مارک روته، دبیرکل ناتو اعلام کرد که راهبرد ائتلاف این است که اوکراین باید به عملیات نظامی خود علیه روسیه ادامه دهد و تنها در صورت لزوم مذاکراتی با مسکو داشته باشد.
وی در کنفرانس خبری در بروکسل گفت: «این به معنای لزوم ارائه کمک‌های گسترده به اوکراین است. ما باید هر کاری انجام دهیم تا اوکراین بتواند به اقدامات خود ادامه دهد.»
روته افزود که در صورتی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، تصمیم به مذاکره با روسیه بگیرد، باید این کار را از «موضع قدرت» انجام دهد.
پیش‌تر گزارش شده بود که ایالات متحده قصد ندارد در مورد اوکراین با روسیه به‌صورت دوجانبه مذاکره کند. با وجود این موضع قاطع، واشنگتن بر اهمیت حفظ تماس‌های دیپلماتیک در دوران بحران تأکید کرده است. در مقابل، روسیه آمادگی خود را برای ازسرگیری گفتگوها اعلام کرده بود.
در ماه جولای، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفته بود که آتش‌بس در اوکراین تنها زمانی ممکن است که توافق‌های روشنی حاصل شود. وی بر این نکته تأکید کرده بود که طرف مقابل باید اقداماتی انجام دهد که غیرقابل بازگشت و برای روسیه قابل‌قبول باشد.
کرملین: امیدواریم غرب به بی‌فایده بودن کمک به اوکراین پی ببرد
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه امیدوار است که کشورهای غربی به این درک برسند که کمک به اوکراین بیهوده است. وی بدین ترتیب به سخنان سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه واکنش نشان داد که یک روز پیش اعلام کرده بود فرانسه به دلیل کسری بودجه قادر به ارائه 3 میلیارد یورو کمک وعده داده‌شده به کی‌یف نخواهد بود.
پسکوف در این باره گفت: «برخی کشورهای غربی اکنون در بسیج توانایی‌های صنایع نظامی خود برای تأمین نیازهای اوکراین با مشکلاتی مواجه هستند. این بسیج برای اهداف غیر واقعی با منافع توسعه اقتصادی آن‌ها در تضاد است و ظرفیت‌های بسیاری از این کشورها برای چنین تلاشی مناسب نیست. ما امیدواریم که در نهایت، درک ضرورت توقف این هزینه‌ها بیشتر شود.»
در این رابطه، پورتال خبری Defense One گزارش داد که ارتش آمریکا در حال توسعه بسته‌ای از به‌روزرسانی‌ها برای سیستم‌های دفاعی خود در برابر پهپادها است، زیرا روسیه در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.این گزارش اشاره می‌کند که در شرایط درگیری نظامی روسیه و اوکراین، مسکو به توسعه سامانه‌های پهپادی با قابلیت‌های پیشرفته و مستقل ادامه می‌دهد. به همین دلیل صنایع نظامی آمریکا در حال طراحی و به‌روزرسانی سیستم‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات پهپادی جدید هستند.
تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیهتحولات اوکراین|نقش سربازان قراردادی در تقویت ارتش روسیهاوکراین| اعتراف پنتاگون به پیشروی روس‌ها در جبهه دونتسک انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1234907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادرات ژاپن بیشترین کاهش از سال 2021 را تجربه کرد

پیروزی ایران برابر تیم ملی ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994

سخنگوی دولت: جزایر سه گانه پاره تن ایران بزرگ‌ هستند

بورل: شورای اتحادیه اروپا حملات اسرائیل علیه یونیفل را محکوم کند

محاکمه شرکت فرانسوی به اتهام تامین مالی داعش و جبهه النصره

مهاجرانی: اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در جایگاهی نیستند که در مورد سرزمین بزرگ ایران اظهار نظر کنند

اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در جایگاهی نیستند که در مورد سرزمین بزرگ ایران اظهار نظر کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه: اروپا از افتادن در ورطه عادت قدیمی مداخله تفرقه‌انگیز در منطقه بپرهیزد

تفاوت باورنکردنی هالند با دو پیراهن: تو ارلینگ نیستی!

یادداشتی کوتاه درباره بغض نماینده پارلمان ایرلند؛ خدایی هم هست (فیلم)

بورل: سازمان ملل در معرض حملات اسرائیل است

سخنگوی دولت : اعراب و اروپا در جایگاهی نیستند که درباره ایران اظهارنظر کنند

سایه مناقشات درباره مسئله پناهندگان بر سر نشست سران اروپا

رهبر مخالفان نتانیاهو: نباید وارد جنگ طولانی شویم

شبکه تون به 68 بلاک چین دیگر متصل می‌شود

صعود نماینده کانوپولوی زنان ایران به جمع 12 تیم برتر جهان

سفیر عربستان در لندن: ما اختلافات خود را با ایران داشته‌ایم اما اکنون برای کاهش تنش، کاملا همسو و هماهنگ هستیم / ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد، اما فکر نمی‌کنم در حال حاضر این کار را انجام دهد

نمایش ساختگی دولت بایدن و ضرب‌الأجل سی‌روزه؛ آمریکا، اسرائیل را تحریم تسلیحاتی نمی‌کند

واکنش جنبش جهاد اسلامی فلسطین به حمله آمریکا به یمن

نه به مردم غزه کمک می کنید و نه می گذارید دیگران کمک کنند

یمن: اسرائیل منتظر نتایج فاجعه‌بار تجاوز امروز باشد

هریس: آمریکا باید همیشه از اسرائیل محافظت کند

قیمت نفت صعودی شد

حاجی بگلو: اولویت ما در مجلس شورای اسلامی، طرح 7 ساله شدن شورا‌ها است

رمزگشایی تماس تلفنی شخصی سلطان عمان با پزشکیان در اوضاع خطیر؛ چه پیامی منتقل شد؟

انصارالله: جنایات آمریکا تاثیری بر اراده ما ضد اسرائیل ندارد

واکنش شدید اللحن فرمانده کل سپاه به استقرار سامانه تاد آمریکا در اسرائیل

خیرخواهی و وفاداری ظریف به نظام و ایران انکارناپذیر است

خلاصه اخبار نیم روزی 26 مهر1403 | خلاصه اخبار امروز

آمریکا همچنان به اسراییل سلاح می دهد

بریکس، فرصتی تازه برای اقتصاد ایران

هریس: ریاست جمهوری من ادامه دوران بایدن نخواهد بود

(تصاویر) کمک‌رسانی سربازان ارتش آمریکا در ایالت طوفان‌زده کارولینای شمالی

تلاش کی‌یف برای عضویت در ناتو در دوران ریاست‌جمهوری بایدن

واکنش تند حماس به تجاوز آمریکا و اسرائیل علیه یمن و سوریه

حماس حمله آمریکا به یمن را محکوم کرد

سردار قاآنی معادلات اسرائیل و آمریکا را بهم زد

امروز دیگر بمب اتم قاعده را در جهان تعیین نمی‌کند

لاپید: امنیت ملی اسراییل حکم می‌کند وارد جنگ طولانی نشویم

بایدن باز هم به اوکراین کمک نظامی کرد

وزیر راه: پروژه آزاد راه شهید سلیمانی در خاورمیانه منحصر به فرد است

فیلم/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی

دومین حمله مقاومت عراق/ جنوب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت

رونمایی از سند توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان

افزایش 5 برابری حجم مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان

پزشکیان: برنامه دولت اجرای کامل طرح پزشک خانواده است

مسیر ریلی بندرگز به بندرترکمن بهسازی می شود

امضاء تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان

علی جنتی: روسیه و چین هر طور که خواسته‌اند از ما باج‌گیری ‌کرده‌اند

فعال اقتصادی: نظام توزیع در کشور نیازمند قانون منسجم و یکپارچه است